Translate

torsdag den 25. april 2013

Medicin, Medicin, Medicin...

Først en lille forhistorie om min seneste nedtur...

Det er ikke nogen hemmelighed at jeg er fed, jeg ved det og mine omgivelser kan ikke lade være med at undgå at se det, jeg følte jeg havde brug for hjælp, derfor kontaktede jeg min læge, forelagde udfordringen og jeg kom til forundersøgelse på Hvidovre Hospital...

Her fik jeg af vide, at de desværre ikke kunne hjælpe mig, da jeg fik for mange og forkerte piller, buuuuuuuhhhhhhhhhh, gad ikke engang sige tak for hjælpen da jeg gik, jeg var smadret indeni, godt det regnede, så kunne jeg småtude på vej hen til bussen...

Efter denne episode skrev jeg et kort brev til ADHD Ambulatoriet, hvor jeg forklarede min læge hvad der var sket og hvorfor jeg ikke kunne se nogen grund til at gå der mere, så langt så godt!

Jeg har været så heldig at få tildelt en Mentor fra kommunen af, hun er virkelig god, da hun har arbejdet med medicin og folk med psykiske problemer før, hvilket er til stor hjælp til mig, på vores første møde snakkede vi også om medicin og hvorfor jeg ikke var på andet end min blodtryksmedicin, vi blev enige om at hun skulle tage med til min læge, så vi kunne få snakket om hvad der skulle ske fremadrettet, så sagt så gjort!

Jeg kontaktede mit lokale Apotek og fik lavet en henstandsordning på mit kronikerbevis, herefter fik jeg en recept på mine antidepressiver og hentede dem 2 dage efter, da de lige skulle bestilles hjem først.

Den 17 April tog min mentor med mig ned til lægen, det blev besluttet at jeg skulle få en henvisning til en Psykiater, som jeg har gået hos før, jeg skulle have taget nye blodprøver, da det var ved at være 1 år siden sidst og min sagsbehandler kunne sende en sundhedattest til min læge, så snart at blodprøverne er kommet ind, jeg fik også taget en Helicobactor test (har lidt rigtigt meget og lider rigtigt meget af sure opstød og svovlbøvser 7-9-13 bank under bord!, så har jeg ikke haft svovlbøvser i meget lang tid!), den var ond!!!

Anywho... efter vi havde været hos lægen, var der lige tid til at ringe til Psykiateren i hans telefontid, jeg var så heldig! at få en tid dagen efter kl. 15, hvor heldig har man lige lov til at at være, fatter det stadig ikke, men ok, dagen efter tropper jeg op med papirene fra ADHD Ambulatoriet, jeg fortæller hvad der er sket siden vi mødtes sidst, fortælle om mine nye diagnoser (ADHD og PTSD), vi snakker lidt sammen omkring den medicin jeg har fået fra ADHD Ambulatoriet og han spørger mig om jeg har prøvet strattera, men da jeg ikke engang aner hvad det er, så er det jo lidt svært at svare på...

Det viser sig så at de på ADHD Ambulatoriet, ikke har ladet mig prøve al den medicin som er til rådighed, hvilket undre min Psykiater og jeg klart, mig! troede virkelig at de havde prøvet alt da de gav op, fik jo af vide at Abilify ville tage toppen ad ADHDen og derfor var der ikke nogen grund til at jeg fik mere medicin, øhhh altså professionelle!

Men nu ligger landet altså sådan, at jeg skal blive ved med at tage Abilify, starte på Strattera (som har en tilvænningstid på omkring 2-4 mdr) og stadig være opmærksom på mit blodtryk...

Medicin, Medicin, Medicin...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar